petek, 2. januar 2009

Še čisto svež, pa pa tako razgiban

JANUAR namreč. Če se bo po tem dnevu leto poznalo, potem bo pestro, zanimivo, razgibano...

MOJI PAPIRJI

Zgodaj zjutraj, v prijetni tišini, ko v hiši še vse spi in se starejši ponočnjaki še niso vrnili iz silvestrovanja, ob prijetni glasbi in omamno dišeči kavi, sem se lotila prvih letošnjih papirjev. Tiskanih ozadij. Za jutranje razgibavanje pa sem pred tem po mapah pospravila večji del novoletnih ostankov, ki bodo čakali naslednjih praznikov, ali pa jih mogoče že kdaj prej spet potegnem na plano, če me spopade kakšna pametna ideja, ki mi ne bo dala miru.

Papirje največkrat izdelujem na tri različne načine:
  1. Prazen list papirja
  2. Osnova sličica ali še večkrat fotografija
  3. Osnova en od zastonjkarskih papirjev, sličic preprog in podobno

Največkrat to delam sproti in se pač takrat poslužim zgolj enega samega postopka, tokrat pa sem ubrala kar vse tri, saj sem se nekako lotila dela na zalogo. Takšna zaloga pride prav za hude čase, za rojevanje novih idej ali pač po sistemu...Čez sedem let vse prav pride.
V tem oblikovanju neizmerno uživam. Za delo uporabljam dva različna računalniška programa, ki ju med seboj dopolnjujem tako, da dobljeno v enem prenašam v drugega in nadgrajujem. Delo ni težko, le včasih malček zamudno (odvisno od vzorca) in predvsem zahteva kanček potrpežljivosti in iskanja tistega, kar mi odgovarja.Tole je moje poigravanje s praznim listom papirja. Risanje črt za osnovo in potem dodajanje lističev (list v skrajnem desnem robu). Iz tega osnovnega lista se potem začnejo "dogajati" ostali listi. V tem primeru jih je nastalo vsega skupaj štiri, saj me je zelena barva že rahlo "bodla", sploh po dveh zadnjih zelenih voščilnicah.


Tule je bila za osnovo sličica, fotografija (tokrat ne moja) nekega darila.

Sličica je obrezana in dodan okrasni okvir, ker sem tule naredila tudi predlogo za piramidno tehniko. In potem so se iz te osnovne sličice razvijali zgornji papirji.

Tokrat je nastalo pet različnih ozadij, poleg predloge za piramidno pa še okrasni napisi in pa dve različno veliki borduri.

Kot zadnje pa še predelava enega od zastonjkarskih papirjev.

Tele male rožice sem imela že dolgo shranjene. Kot prvo, največkrat že osnovno sliko malo spremenim. In potem samo še z obema računalniškima programoma izdelujem nova ozadja. Pri rožicah sem izbrala manjši format, nekako A5.

Drugače večino papirjev vedno oblikujem na podlagi A4 in je takšna tudi končna velikost. Seveda z nekaj praznega roba povsod naokoli.

Več prikazov manjših serij, ki so nastajale včeraj, pa si lahko ogledate v albumu Materiali .
Nekaj papirjev bom v prihodnjih dneh pripravila tudi za vse splošno uporabo za vse tiste, ki jim bodo mogoče prišli kaj prav.

BARVANJA

Za sprostitev sem se lotila tudi barvanja motiva z različnimi barvami. Še ena izmed stvari, ki me pomirja, vendar pa žal zahteva kar nekaj sedanja, to pa je tisto, kar mi trenutno ne odgovarja, saj imam delavnico prilagojeno tako, da večino dela opravljam stoje prav zaradi neljubega sedenja, ki ga je že za računalnikom čisto dovolj.
Največkrat to počnemo skupaj z otroci. Vsakdo pač barva svoje, da je nekako bolj zanimivo in si med seboj tudi velikokrat delimo takšne in drugačne izkušnje.
Tako npr. v tem primeru nikoli ne bi uporabila vijolično rdeče kombinacije, če tega ne bi videla prej moji najmlajši, ki si je drzno to dovolila.
Desno zgoraj sem za barvanje uporabila krede. Malo zamudno pri barvanju manjših stvari, pa vendar zelo prijeten pripomoček za barvanje. Vse barvanje je tudi prevlečeno z špiritom brez vonja. Desno spodaj je barvano z akvarelnimi barvicami. Pri samem barvanju imam vedno občutek, da bo nastal nekakšen zmazek, a ko se zadeva začne sušiti, je barvano prav prijetno na oko.
Levo zgoraj je barvano s hčerinimi akvarelnimi barvicami(od naše devetletnice). So veliko trše kot moje in tako zahtevajo nekoliko več trde volje za učinek, ki ga želiš. Ima pa v svoji zbirki veliko bolj obsežen barvni repertuar kot jaz pri akvarelih. Levo spodaj je barvano s pastelnimi barvicami. Te imam nekako najraje in pridejo zelo prav, kadar nekaj potrebujem res zelo na hitro.
Ker je šlo zgolj za demonstracijo barvanja, sem tudi za bele dele uporabila zgolj samo pripadajoče barve in nič drugega. Tako pri kredi ozadje belih delov pride veliko bolj zabrisano , tudi oči na glavi niso izrazite, ker jih nisem poudarjala z ničemer drugim.

Popoldan so se v mojo delavnico naselili študentje in v njej vztrajali do 2h zjutraj. Na začetku sem sicer naivno mislila, da bodo veliko prej obupali(za njimi je bila neprespana noč, upadli so dobesedno iz žurke). Pa......
Na moji ovalni mizi za barvanje so ostali še vsi pripomočki, veliko mojih še nepobarvanih sličic in od najmlajše. Lotili so se barvanja punčk, fantkov, rožic, srčkov......Pa saj ne morem verjet! In med njimi celo štiri "gorile" velike tam kakšen centimeter manj kot dva metra in tako velikimi podplati, da lahko njihove čevlje uporabljaš namesto čolna(s št. tudi preko 50). Pogled je bil res smešen in ker za vse ni bilo dovolj prostora za mizo(le za 4 naenkrat), so se malo menjavali.
Okoli 1h zjutraj sem zaspala. Zjutraj me je bilo kar strah stopit v delavnico, ker nisem vedela, kakšno so pustili za seboj. Pa so bili pridni: pospravili, sortirali vse barvice tja kamor sodijo, jih nekaj celo ošilili, zaprli slikarski špirit in očistili čopiče. Hvala bogu! Le še vse polno stopinj na spodnjem hodniku je govorilo o tem, da je tu stopicalo veliko velikih nog.

VOŠČILNICA

Še pred njihovim napadom pa je nastala tale voščilnica. Nič posebnega, nekakšno pospravljanje ostankov, ki sem jih našla v škatli na moji mizi in spravila v celoto. Drugače bi se tam valjali še bog si ga vedi koliko časa.

Torej.....pri meni je bil kar pester prvi dan tega novega leta, ki je pred nami.

4 komentarji:

  1. Pa je bil res ustvarjalen začetek. :) Lepa čestitka.
    Lp, Nataša.

    OdgovoriIzbriši
  2. A tole pravi vidim - Hanglar štampljko?!
    Lahko PROSIM PROSIM poveš, kako si prišla do njih - ker je to prava umetnost, če nisi ravno iz Švedske ali Norveške.

    OdgovoriIzbriši
  3. Tole sem dobila skupaj v poku (kakšnih 20 listov) različnih sličic od ene iz Anglije, članice coc-a.

    OdgovoriIzbriši
  4. Kar predstavljam si tiste ohogromne študente, ki čvekajo in barvajo pobarvanke, ki bi morale biti po njihovem mnenju pretežno za otroke ...

    OdgovoriIzbriši

Hvala za obisk in oddani komentar.
Marika